OCTAVIA 1.2 TSI 105KM - nowość 2010 roku !

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rkb
    RS
    • 2008
    • 2152
    • Rapid Spaceback (NH1)
    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

    Troche wiecej o 1.2 TSI zapożyczone z forum POLO


    Charakterystyka silnika 1.2 tsi :
    1197 ccm
    105 KM przy 5000 obr/min
    175 Nm przy 1500-3500 obr/min
    0-100 km/h (w Polo) 9,6 s (lub 9,7 zależnie od źródła)
    129 g CO2/km (co jest ekwiwalentem 5,2 l benzyny na 100 km), podawane zużycie paliwa to 5,5 l/100 km*
    dostępny z 6 biegową skrzynią manualną lub 7-b DSG

    *silnik należy do rodziny EA111 (zapoczątkowanej już w latach 70-tych),
    *w aluminiowym kadłubie zamontowano tuleje cylindrowe z żeliwa szarego - mała przewodność cieplna (ważne z uwagi na sprawność) i znaczna wytrzymałość na wysokie ciśnienia spalania,
    *dolna pokrywa napędu rozrządu jest z magnezu, górna z tworzyw sztucznych,
    *VW (podobnie jak to zrobiło BMW i PSA w 1.6 THP ) zdecydował się na redukcję, do 42 mm, średnicy czopów głównych wału korbowego. Co prawda wymaga to stosowania lepszych materiałów na panewki, ale za to straty tarcia są niższe i smarowanie sprawia mniej problemów*,
    *proces spalanie jest nieco odmienny niż w 1.4 TSI, kanał dolotowy realizuje zawirowanie śrubowe powietrza (jak w silnikach Diesla), a strugi paliwa nie wydostają się w osi symetrii wtryskiwacza,
    *zawór upustowy spalin (waste gate) jest sterowany elektrycznie.
    *stopień sprężania 10,5 (o 0,5 więcej niż w 1.4 TSI),
    *aluminiowy kadłub,
    *średnica x skok: 71 mm x 75,6 mm, czyli skok identyczny jak w silnikach 1.4 MPI, (potem też w FSI i TSI), ale tylko tych o pojemności 1390 ccm (montowanych od czasów Polo 6N), a nie 1391 ccm (z pierwszej Ibizy i Golfa III),
    *ciśnienie wtrysku paliwa 150 barów,
    *maksymalne ciśnienie w komorze spalania 130 barów (1.4 TSI ma 120),
    *ciśnienie doładowania 1,6 bara (1.4 TSI 122 KM ma 1,8, 1.4 TSI Twincharger ma 2,5 bara).
    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

    Komentarz

    • Psycho Dad
      Rider
      • 2009
      • 629

      To jest super Link

      VIDEO
      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

      Komentarz

      • krzysiek83wpr
        Rider
        • 2010
        • 362

        Dopiero co pojawił się siknik 1.2 TSI 105KM a już jest jego słabasza wersja, co z resztą było logiczne i wcale nie zaskakujące. Ta sama sytuacja miala miejsce z 1.4 TSI.

        Nowy 1.2 TSI ma 86KM i na początek będzie wstawiany do nowego Audi A1 jako silnik podstawowy, można się spodziewać go również w Fabii i Polówce. A może i Octawii kto wie

        Komentarz

        • rkb
          RS
          • 2008
          • 2152
          • Rapid Spaceback (NH1)
          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

          Czyli 1.4 16V 85 km tez chca uspic, pieknie
          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

          Komentarz

          • Flame
            Elegance
            • 2010
            • 898

            rkb, wcale się nie dziwię już jak kupowałem Seata z tym silnikiem to był dość zaawansowany wiekowo, ale pod koniec lat 90tych dawał radę :twisted:
            ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

            ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

            ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

            Komentarz

            • TomRS
              Ambiente
              • 2005
              • 151

              Zamieszczone przez MisiekWAW
              taaaaaak... to czymże różni się umiejscowienie turbiny w Octavii, Golfie, Leonie, Toledo, Borze i A3 :?: zamieniam się w słuch 8)

              Może nie całkiem na temat, ale - w golfie VI twincharge (czyli 160 km) turbina jest przed silnikiem, z tyłu siedzi kompresor

              A tak apropos wysilonych silników - wysilone to są silniki motocyklowe 750 cm i 150 KM albo 998 cm i 180 KM. I taki silnik potrafi przejechać bezawaryjnie 100 tys km - przy obrotach max 14-15 tys. Więc 1,2 turbo o mocy 105 KM pożyje z pewnością długo.
              Golf VI TSI TwinCharged
              powered by fabryka

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                ale taki silnik w motocyklu ma troszkę mniejszą mase do uciągnięcia :idea: :wink:
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • Tomcio
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 162
                  • Opel

                  Zamieszczone przez TomRS
                  A tak apropos wysilonych silników - wysilone to są silniki motocyklowe 750 cm i 150 KM albo 998 cm i 180 KM. I taki silnik potrafi przejechać bezawaryjnie 100 tys km - przy obrotach max 14-15 tys. Więc 1,2 turbo o mocy 105 KM pożyje z pewnością długo.
                  Pamiętaj że silniki motocyklowe nie mają (w zdecydowanej większości) turbiny.

                  Komentarz

                  • krzysiek83wpr
                    Rider
                    • 2010
                    • 362

                    Czyżby, nikt nie skusił się na ten silniczek jeszcze? że taka cisza.. :]

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      Wszyscy trzesa gaciami ze jak wyjada z salonu na pierwszej prostej tloki przez maske wyleca :lol:
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        Pewnie pojawią się niedługo.

                        Ciekawe jaka róznica cenowa do 1.4 tsi.

                        Komentarz

                        • rkb
                          RS
                          • 2008
                          • 2152
                          • Rapid Spaceback (NH1)
                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                          Zamieszczone przez loyd
                          Pewnie pojawią się niedługo.

                          Ciekawe jaka róznica cenowa do 1.4 tsi.
                          ok 2 tys pln - jest w cenniku :P
                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                          Komentarz

                          Pracuję...